23 Mart 2009 Pazartesi

Çikolata Soslu İrmik Tatlısı

























(Kimden mi Esinlendim ? Menacam.com
Tarifi minik degisiklikler yaparak yayinliyorum,bu tatliyi daha onceden de bir kac kez yaptim.cok severek yedigimiz bir tatli.Yapmasida oldukca kolay..

Malzemeler

6 su bardağı süt
2 yemek kaşığı nişasta
3 yemek kaşığı irmik
1 su bardağı şeker
2 yumurta
1 tk. tereyağı (ben kullanmadim)
1 paket çikolata sosu (Dr.Oetker'inkini kullandim)
çikolata sosu için 2,5 bardak (500ml) süt
6-7 adet petibör bisküvi
dövülmüş ceviz

Hazırlanışı

Muhallebiyi yapmak için süt, nişasta, irmik, şeker, yumurta ve yağı tencereye alın. Ocakta karışım ısınana kadar karıştırın. Blendırdan geçirin.(ben blendirdan gecirmedim,gerek de yok)Muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırmaya devam edin. Fokurdadıktan 2-3 dk sonra bir kenara alın. Büyük kare bir borcamı sudan geçirin ve kurulamayın. Tatlının yarısını borcama boşaltın ve üzerine bisküvileri dizin. Kalan yarısını da bisküvilerin üzerine boşaltın. Biraz soğuduktan sonra buzdolabına alın. Çikolata sosunu üzerindeki tarife göre hazırlayın.Cikolata sosunu tatlının üzerine dökün ve sosun her tarafa yayılmasını sağlayın. Üzerine dövülmüş ceviz serpiştirin ve soğuması için tekrar dolaba koyun.Bir gece bekleyince dilimlenecek sekilde koyulasiyor.Dilimleyip servis yapın.(isterseniz uzerine fistik ve hindistan ceviziyle de susleyebilirsiniz.)

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok: