16 Mart 2009 Pazartesi

Mercimek Köftesi





















Romanyaya geldigimden bu yana canim mercimek koftesi cekiyor,ama burda bulgur bulmak samanlikda igne bulmak gibi birsey:)))
Turk bakkallarinda varmis ama esimle biz pek disari cikmadigimiz icin turk bakkalida bulamadik.
Dun Bucharest'ten arkadasim Dondu ve esi Oguz pazar kahvaltisina geldiler.Gelirkende bana bulgur getirmis,nasil mutlu oldum anlatamam.
Biz bir kg bulgur bulamazken yine arkadaslarimiz sariyer boregi bulmuslar ve kahvalti icin getirmisler,borek icinde ayriyeten cok tesekkur ederiz.sayenizde cok guzel ve keyifli bir pazar kahvaltisi oldu

Tabiki aksama mercimek koftesi hazirlandi,afiyetle yendi:))
Donducum,cicim cok cok cok saol,guzel bir hediyeydi...

(Kimden mi Esinlendim ? Yemek Gunlugum
(ben kimyon kullanmadim ve margarin yerine sivi yagi tercih ettim.onun disinda tarifi aynen uyguladim.)

Malzemeler

2 sb Mercimek
1 sb Ince Bulgur
4 sb Su
1 adet Sogan
1 demet Yesil Sogan
1 demet Maydonoz
3-4 yk sivi yag
2 yk salca
2-3 tk tuz
2 tk pul biber

Hazirlanisi

Sogani yemeklik dograyip siviyagda olduruyoruz,kenara ayiriyoruz..
4 bardak suyla mercimegi 15 dakika mercimekler renk degistirene kadar hasliyoruz.
Haslanirken tuzunu ilave ediyoruz.
Haslanan mercimegin icine 1 su bardagi bulguru dokup karistirip kapagini kapatip 15-20 dakika demlenmeye birakiyoruz.
Maydonozu ve yesil sogani cok ince dogruyoruz.
Demlenen mercimegi karistirarak biraz sogutuyoruz.
Daha sonra salcali sogani ilave edip karistiriyoruz.
Yesillikleride ilave edip iyice yoguruyoruz.
elimizle yuvarlayip sekillendiriyoruz ve servis yapiyoruz.

Afiyet Olsun..

Hiç yorum yok: