10 Ağustos 2009 Pazartesi

Puf Kek

Herkese guzel bir hafta diliyorum.Uzun zamandir severek takip ettigim bloglardan biri olan Damak Tadi Blogunun Eti Puf Keklerini bu hafta sonu deneme firsatim oldu.Ne zaman Damak tadi bloguna baksam migdemde gurultular olusuyor ve kendimi mutfakda tatli,kek,pasta yaparken hayal ediyorum,cunki inanilmaz guzel kekler pastalar hazirliyor Gul hanim:)
Tarifi uzerinde ufak degisiklikler yaparak aktariyorum size ama orijinaline de buradan ulasabilirsiniz..






















Malzemeler

4 adet yumurta
50 gr tereyağ
1 su bardağı toz şeker
1 cay bardagi sut
1 su bardağı+1 yemek kasigi tepeleme un
1 yemek kaşığı nişasta
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
minicik tuz
3 yemek kaşığı kakao
4 yemek kaşığı fındık kırığı
1/2 çay bardağı sıcak su ve 1/2 su bardagi sut karisimi

Hazırlanışı

Yumurta akları sarılarındn ayrılıp minicik tuzla çırpılır.
Yağ,şeker çırpılır,ardından yumurta sarıları teker teker eklenip çırpılır.
Fındık kırığı eklenip çırpılır.(Ben bu asamada 1 cay bardagi sut ilave ettim)
Un,nişasta,kabartma tozu,kakao elekten birlikte geçirilir.
Yumurta akları eklenip tekrar çırpılır.
Yarim bardak sicak su ve yarim bardak sutu karistirip ilave ettim.
Son olarak unlu karışım 3 aşamada eklenip çırpılır.
Karışım fırın tepsisine dökülüp 175 c de yaklaşık 20-25 dk pişirilir.

Kreması

1 paket muzlu cremole trife göre hazırlanır.(Ben vanilyali cremole kullandim)
İçersine 1 paket lbne eklenip çırpılır.(Yarim paket labne kullandim)
Kek tabanı nescafe fincanları ile kesilir.(Nescafe fincanim olmadigi icin mufin kalibiyla kekleri kestim,biraz irice pufkeklerim oldu:)
Üzerlerine krema yerleştirilir.
Artan kekler elde ufalanıp her bir kremanın üzerine kaplanır.
1 gece bekletildikten sonra servis yapılır.

Afiyetler olsun..

1 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Devrim'ciğim,bu kekleri beğenmene çok sevindim canım..Ellerine sağlık ve afiyetler olsun..Öpüyorum kocaman..


Sevgiler..