6 Haziran 2009 Cumartesi

Limonlu CheeseCake





















Cumartesi gunu isten gelince cheesecake yapmaya karar verdim.Bu ikinci cheesecake denemem.Bana gore inanilmaz lezzetli oldu.

Malzemeler

Tabani icin

1.5 paket Eti Burcak
2 yk. margarin

Kremasi icin

2 paket Labne Peyniri
1/2 sb. suzme yogurt
200 gr sut kremasi
1 su bardagi toz seker
3 yumurta
3 yemek kasigi nisasta
1 limonun kabugu ve suyu
1 cimdik tuz

Tepesi icin

1 sb su
1 yk.nisasta
3 yk. seker
1 limonun kabugu ve suyu

Hazirlanisi

Kalibin dibine yagli kagit serip,kenarlarinida folyo ile kapliyalim ve kelepcesini gecirelim.
Eti burcak biskuviyi rondodan gecirelim,tereyagini eritelim ve biskuviye iyice karistiralim.Karisimi 20 cm'lik kalibin dibine yayalim,su bardaginin tabaniyla iyice sikilastiralim.Kremasini hazirlayana kadar buzdolabinda bekletelim.

Firini 180 dereceye ayarliyalim.
Bir kasede labne peyniri,suzme yogurt,krema ve sekeri homojen bir kivam alana kadar cirpiyoruz,yumurta sarilarini teker teker ilave edip spatulayla karistiriyoruz.
Yumurtanin beyazini bir cimdik tuzla ayri bir kasenin icinde kopurup yogunlasana kadar cirpiyoruz ve peynir karisimina ilave ediyoruz.Son olarak nisasta,limon suyu ve kabugunu ilave edip iyice spatulayla karistiriyoruz.
Buzdolabindan cikardigimiz kalibimiza kremayi yavasca dokup onceden isittigimiz firinda 1 saat pisiriyoruz.(Ilk 20 dakika 180 derece de pisiriyoruz.45-50 dakika kadar da 100 dereceye pisiriyoruz)

Tepesi icin su,nisasta,seker,limon suyu ve kabugunu pugin kivamina gelene kadar pisiriyoruz,puding ilindikdan sonra soguyan cheesecake'in uzerine dokuyroruz ve buzdolabina kaldirip bir gece bekletiyoruz.

Afiyet Olsun..

2 yorum:

La Madame Chapeau dedi ki...

Devrim merhaba,

Seni, 'blog takipçilerim' sayfası sayesinde keşfettim.

Sessiz sedasız, okuyoruz blogları :) Birinden küçük bir ses gelince mutlu oluyor insan.

Tanıdığıma memnun oldum.

Romanya'ya sevgiler!
Banu

DEVRIM dedi ki...

Merhaba Banu,

Ben de sende gelen bu yazi sayesinde cok mutlu oldum:))
Seninde dedigin gibi sessiz sedasiz takip ediyoruz bloglari,is yazmaya gelince maalesef durakliyoruz:(

Bende seni tanidigima cok mutlu oldum..

Gorusebilmek dilegiyle
Devrim