30 Mayıs 2009 Cumartesi

ELMALI TURTA

Bu turtanin tarifini uzun sure once internetten bulup kaydetmistim ama nerden kaynak aldigimi yazmamisim.Bugun internetten arastirdim ama bulamadim maalesef.Tarifte biraz degisiklik yaptim.Normal seker yerine pudra sekeri ve sivi yagi yarim olcu azaltip margarini arttirdim.
Cok nefis bir turta oldu,deneyin mutlaka..




Malzemeler

1 sb. yogurt
1 sb. pudra sekeri
1 paket margarin
1/2 sb. sivi yag
1 paket kabartma tozu
aldigi kadar un (ben 4 sb kullandim)

Ic Malzemesi

4 ad.orta boy elma
5 kasik toz seker
2 tk tarcin
1 sb. dovulmus ceviz

Hazirlanisi

Ic harci icin elmalari rendeleyip sekeri ilave edip kisik ateste pisirelim.
Suyunu cekince altini kapayip tarcini ve cevizi ilave edip sogumaya birakalim.

Hamur malzemelerini karistirip yumusak kivamli bir hamur elde edelim.
3/2 siyle yaglanmis kalibi kapliyalim.Kalan hamuru rendelenicek kivama gelene kadar buzlukta bekletelim.
Soguyan ic harcini kaliba dosedigimiz hamurun uzerine dokelim.
Buzlukta sertlesen hamuru turtanin uzerine rendeliyelim.
150 dereceye ayarlanmis firinda ustu nar gibi kizarana kadar pisirelim.
Soguyunca uzerini pudra sekeri ile susleyelim.

Afiyet olsun..

2 yorum:

e.esma.albayrak dedi ki...

ellerinize sağlık harika gözüküyor cok severim ama denemek hiç nasip olmadı:(

DEVRIM dedi ki...

Tesekkur ederim Esma,

Denemeni tavsiye ederim, cok pratik ve lezzetli bir tatli..